Πρακτικές ανά κράτος για καταπολέμηση της “απάτης” και του cyber, μέσω ψηφιοποίησης- Ενίσχυση της εκπαίδευσης

 Έκθεση για τις εθνικές πρωτοβουλίες χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης,  για την πρόοδο της ψηφιοποίησης, με έμφαση στις απάτες, το κυβερνοέγκλημα  δημοσίευσαν οι  Ευρωπαϊκές Εποπτικές Αρχές EBA, EIOPA και ESMA – ESAs. 

Η Έκθεση προσδιορίζει καλές πρακτικές που μπορούν να ακολουθήσουν οι αρμόδιες εθνικές αρχές και άλλοι δημόσιοι φορείς κατά το σχεδιασμό και την εφαρμογή των πρωτοβουλιών τους για χρηματοοικονομική εκπαίδευση.

Η πρόσβαση σε ψηφιακά κανάλια και ψηφιακές υποδομές έχει καταστεί απαραίτητη προϋπόθεση για τους καταναλωτές να κάνουν χρήση χρηματοοικονομικών υπηρεσιών και αυτή η τάση έχει ενταθεί στο πλαίσιο της πανδημίας COVID-19.

Σε αυτό το πλαίσιο, οι τρεις εποπτικές αρχές ( ΕΕΑ) τονίζουν το γεγονός ότι η έλλειψη χρηματοοικονομικής παιδείας και η μη εξοικείωση με τις ψηφιακές τεχνολογίες μπορεί να οδηγήσει όλο και περισσότερο σε οικονομική ευπάθεια και αποκλεισμό των καταναλωτών. Πιο συγκεκριμένα, χωρίς τις κατάλληλες ψηφιακές χρηματοοικονομικές δεξιότητες και την ικανότητα διασφάλισης της κυβερνοασφάλειάς τους, οι καταναλωτές κινδυνεύουν περισσότερο να πέσουν θύματα απάτης.

Για την αντιμετώπιση αυτού του ζητήματος, οι ΕΕΑ εντόπισαν 12 καλές πρακτικές που μπορούν να βοηθήσουν τις εθνικές αρμόδιες αρχές (ΕΑΑ) και άλλους δημόσιους φορείς να αυξήσουν την εμβέλεια και την αποτελεσματικότητα των πρωτοβουλιών τους για χρηματοοικονομική εκπαίδευση και ως εκ τούτου να συμβάλλουν στη βελτίωση της ψηφιακής χρηματοοικονομικής παιδείας των καταναλωτών. Μεταξύ άλλων, οι ΕΕΑ προτρέπουν για τι παρακάτω ενέργειες:

  • Δημοσιεύστε μια μαύρη λίστα απατηλών παρόχων για να βοηθήσετε τους ψηφιακά εγγράμματους καταναλωτές να αξιολογήσουν σωστά τους οικονομικούς κινδύνους που προκύπτουν από χρηματοοικονομικά προϊόντα και υπηρεσίες που συνδέονται με νέες τεχνολογίες, όπως περιουσιακά στοιχεία κρυπτογράφησης.
  • Προσεγγίστε  καταναλωτές που αποστρέφονται την τεχνολογία όχι μόνο μέσω ψηφιακών, αλλά και μη ψηφιακών καναλιών και να τους διδάξουν πώς να χρησιμοποιούν ψηφιακά εργαλεία για ασφαλή πρόσβαση σε χρηματοοικονομικές υπηρεσίες.
  • Συνεργαστείτε στενά με τους εκπαιδευτικούς για να κατανοήσουν τις συγκεκριμένες εκπαιδευτικές τους ανάγκες, καθώς και να τους βοηθήσουν να αναπτύξουν και να δοκιμάσουν επαρκές εκπαιδευτικό υλικό, ώστε να μπορούν να χρησιμεύσουν ως πολλαπλασιαστές της οικονομικής εκπαίδευσης των μαθητών.
  • Σχεδιάστε κατάλληλα τις πρωτοβουλίες χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης για να αυξήσουν την εμβέλειά τους, για παράδειγμα συμπεριλαμβάνοντας διασκεδαστικά στοιχεία, όπως παιχνίδια. Αυτό μπορεί να βοηθήσει τους καταναλωτές να αποκτήσουν σχετική γνώση καθώς και κάποια πρακτική εμπειρία στο χειρισμό οικονομικών θεμάτων, δημιουργώντας έτσι μια βαθύτερη και πιο ελκυστική εμπειρία μάθησης.
  • Εφαρμόστε βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης για να διασφαλίσετε ότι οι ιστότοποι χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης των ΕΑΑ εμφανίζονται μεταξύ των πρώτων αποτελεσμάτων αναζήτησης όταν οι καταναλωτές αναζητούν πληροφορίες για συγκεκριμένα οικονομικά θέματα.
© INSURANCE EEA 2024. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics