Τα «βέβαια» 300 χιλιάδες ανασφάλιστα οχήματα

Περίπου 300 χιλιάδες οχήματα από εκείνα που είχαν ασφαλιστεί πέρυσι τον Ιούνιο, στην 1η προσπάθεια της πολιτείας να εντοπίσει τους ανασφάλιστους, είναι αυτά που λόγω μη εφαρμογής του μέτρου ξαναπέρασαν στην παλιά τους τακτική να μην έχουν ασφάλιση.

Του Γιάννη Βερμισσώ

Περίπου 300 χιλιάδες οχήματα από εκείνα που είχαν ασφαλιστεί πέρυσι τον Ιούνιο, στην 1η προσπάθεια της πολιτείας να εντοπίσει τους ανασφάλιστους, είναι αυτά που λόγω μη εφαρμογής του μέτρου ξαναπέρασαν στην παλιά τους τακτική να μην έχουν ασφάλιση. Τώρα αυτά θα είναι τα πρώτα που θα ασφαλιστούν ενώ  –σε επίπεδο θεωρίας- έρχεται το τέλος του φαινομένου.

Η αγορά βρίσκεται σε αναμονή. Χιλιάδες οχήματα αναμένεται να ασφαλιστούν ακολουθώντας πλέον τα όσα ορίζει ο νόμος. Οι εκτιμήσεις μιλούν για εκατοντάδες χιλιάδες περιπτώσεις έχοντας ένα μικρό στατιστικό δείγμα και συγκεκριμένα: Από 5. 609.000 που ήταν ασφαλισμένα, με την κινητοποίηση πέρυσι την Άνοιξη και την δοκιμή διασταυρώσεων οι ασφαλισμένοι αυξήθηκαν σε 6.261.000. Ωστόσο στη συνέχεια λόγω των γνωστών προβλημάτων και την «διάδοση» της είδησης ότι η πολιτεία βελτιώνει το μηχανογραφικό σύστημα οι ασφαλισμένοι μειώθηκαν και πάλι (αρχές 2018) στους 5.944.000. Δηλαδή περίπου 300 χιλιάδες είναι αυτοί που ασφαλίστηκαν και μετά δεν ανανέωσαν μένοντας και πάλι ανασφάλιστοι. Ουσιαστικά αυτός είναι ένα πρώτος σίγουρος αριθμός που θα προστρέξει να ασφαλιστεί ένα δεν το έχει κάνει ακόμη. Φυσικά υπάρχουν και κάποιοι άλλοι που ίσως για πρώτη φορά θα οδηγηθούν αναγκαστικά στο να ασφαλιστούν προκειμένου να αποφύγουν τις ποινές-πρόστιμα  που θα επιβάλλονται. Αυτές οι περιπτώσεις μπορεί να είναι και μερικές δεκάδες ίσως και εκατοντάδες χιλιάδες που οφείλουν να ασφαλιστούν. Απομένει βέβαια να διαπιστωθεί η επαλήθευση της θεωρίας διότι δεν αποκλείεται να προκύψουν και νέα ευρήματα για χιλιάδες οχήματα που αγορα-πωλήθηκαν σε αλλοδαπούς και πιθανόν να έχουν μεταφερθεί σε άλλες χώρες και υπόχρεοι να είναι οι παλιοί ιδιοκτήτες. Ωστόσο αυτό θα αποκαλυφθεί στη διαδρομή.

Σε γενικές γραμμές όμως με την εφαρμογή του συστήματος διασταυρώσεων όπως έχει ανακοινωθεί και με τον Οδηγό που εκδόθηκε για να βοηθήσει τους πολίτες φαίνεται πώς η μεγάλη περιπέτεια των κυβερνήσεων με τους ανασφάλιστους φθάνει εκτός απροόπτου στο τέλος της. Η εφαρμογή του μέτρου είναι πλέον αποφασισμένη έστω και με 5ετή καθυστέρηση. 

© INSURANCE EEA 2019. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics