Αλλαγή πλεύσης στις πωλήσεις και τις συμπεριφορές

Του Γιάννη Βερμισσώ.

Του Γιάννη Βερμισσώ.


Έντονος προβληματισμός για την πορεία των ασφαλιστικών εργασιών -πωλήσεων επικρατεί στην αγορά.  

Οι συνθήκες -αντικειμενικά- δεν είναι ευνοϊκές και οι όποιες κινήσεις ανάπτυξης θα πρέπει να είναι «καλοζυγισμένες» προκειμένου να φέρουν αποτέλεσμα.

Υπάρχουν δύο θέματα που χρήζουν προσοχής:

Το ένα είναι η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών που απομειώνεται διαρκώς. Αυτό δυναμιτίζει την προσπάθεια ανάπτυξης των ασφαλιστικών προϊόντων.

Το δεύτερο είναι η μικρή συσπείρωση της ασφαλιστικής αγοράς η οποία σε συλλογικό επίπεδο κινείται αδύναμα «προς τα έξω» και στέλνει ασθενές μήνυμα για τη σημασία και την πολύτιμη αξία ενός ασφαλιστικού συμβολαίου είτε είναι για την υγεία, είτε το σπίτι, είτε την νομική κάλυψη, είτε οτιδήποτε..  Οι δύο αυτές παράμετροι συνιστούν μια μεγάλη αδυναμία ως προς την συλλογική πρόοδο της αγοράς. 

Η αυτόνομη πορεία που ακολουθήθηκε έως σήμερα απέδωσε ότι είχε να αποδώσει. Η προσπάθεια προβολής των εταιρειών έκανε γνωστές κάποιες εταιρείες στο ευρύ κοινό. Δεν συνέβαλλε όμως στην ενημέρωση των καταναλωτών για την ιδιωτική ασφάλιση. Και αυτό είναι που χρειάζεται.

Η εμπειρία δείχνει -τυχόν αντιρρήσεις δεκτές- ότι τα υψηλά κόστη προωθητικών ενεργειών, οι ευφάνταστες εκδηλώσεις, οι καινοτόμες παρουσιάσεις κ.λπ. ίσως να μην αποδίδουν, ανάλογα των προσδοκιών, αποτελέσματα.

Τα μεγαλεπήβολα σχέδια και οι πομπώδεις παρουσίες θα πρέπει να επανεξεταστούν για το που, πώς και πότε χρειάζονται.

Και φυσικά το ζητούμενο, που είναι η ασφαλιστική πώληση, έχει σαφώς ανάγκη επαναπροσδιορισμού.

Η χαμηλή τιμή δείχνει να ξεπερνιέται ως τέχνασμα για προσέλκυση πελατών. Πλέον το φθηνό αρχίζει να προβληματίζει και ως επιλογή.

Συνεπώς η ανάγκη προβολής της αξίας ενός συμβολαίου θα πρέπει να προταχθεί και να ακολουθεί η αξία της εταιρείας που το παρέχει.

Αυτή η μικρή διαφορά είναι που θα αφυπνίσει, θα εγείρει, θα προκαλέσει κάποιους να ρωτήσουν, να ενημερωθούν, να αγοράσουν ένα ασφαλιστικό προϊόν.

Το 2017 έχει ανάγκη από αυτές τις μικρές λεπτομέρειες που ποτέ κανείς δεν πρόσεξε στην ταχύτητα των περασμένων ετών. Εταιρείες, ασφαλιστικά γραφεία, και επαγγελματίες ασφαλιστές οφείλουν να ετοιμαστούν να αντιμετωπίσουν συγκροτημένα, και με μεγάλη συνέπεια, γνώση και σοβαρότητα την μετάβαση των πολιτών σε ένα περιβάλλον που δε χωράει αστειότητες, δηλαδή, πρωτόγνωρο για τα ελληνικά δεδομένα.

© INSURANCE EEA 2024. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics