Αγωνία με τους ανασφάλιστους.. σε αγορά και υπουργείο

Του Γιάννη Βερμισσώ.

Του Γιάννη Βερμισσώ.


Αγώνας δρόμου -με πολλούς δρομείς- γίνεται στο θέμα των ανασφάλιστων με ΦΕΚ, αποφάσεις και πολιτική βούληση να βρίσκονται σε ένα «κουβά» με ανομοιογενή υλικά.

Ενδεχομένως και οι απόψεις υπουργείου και αγοράς να μην είναι συγκλίνουν  απόλυτα στον τρόπο «υποδοχής» και ασφάλισης των ανασφάλιστων γεγονός όμως που δεν αναιρεί τον στόχο που είναι η «εξαφάνισή τους » από την κυκλοφορία.   Όμως η αγωνία των ανασφάλιστων συναγωνίζεται την αγωνία της κυβέρνησης.  Οι πρώτοι δε θέλουν να πιαστούν και η κυβέρνηση  σκέπτεται με αγωνία το πώς θα τους πιάσει φοβούμενη τους τραυματισμούς… 

 Το γενικό σύνθημα είναι ότι θα πρέπει να υπάρχει ενημέρωση των πολιτών ώστε να σπεύσουν να ασφαλιστούν πριν αρχίσουν οι προστριβές με την εφορία. Αυτό θέλει  η αγορά, αυτό προφανώς θέλει και το υπουργείο.

Όμως, οι ετερόκλητες προσεγγίσεις όλων όσοι ασχολούνται με το θέμα είναι  η αιτία της  χρονοκαθυστέρησης  που  σημειώνεται  στην εφαρμογή της απόφασης .  Ακόμα και η απόφαση που χθες αναρτήθηκε στο διαύγεια φέρει  ημερομηνία κατάρτισης την 28 Ιανουαρίου και λέγεται ότι πιθανόν  να αλλάξει σε κάποια σημεία χωρίς αυτό να αλλοιώνει την στόχευση που είναι ο εντοπισμός  των ανασφάλιστων.

Πάντως, από την αγορά υπάρχει έντονη κινητοποίηση για να σπεύσουν να ασφαλιστούν οι ανασφάλιστοι προκειμένου να μην βρεθούν μπλεγμένοι με την εφορία, τις διαδικασίες και ότι άλλο σχετικό υπάρχει. 

Ωστόσο οι κυβερνητικοί παράγοντες δείχνουν διστακτικοί –κατά προσωπική εκτίμηση- , γεγονός που αποτυπώνεται και στην απόφαση (ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ) η οποία περιέχει παραμέτρους πολλές που θα αφορούν την κάθε περίπτωση ανασφάλιστου που εντοπίζεται η αυτοβούλως σπεύδει να ασφαλιστεί. Η πολυπλοκότητα και οι αναδρομικές υποχρεώσεις είναι αυτές που κάνουν πιο σύνθετη την εφαρμογή της απόφασης.

Αυτό βέβαια δεν αναιρεί την υποχρέωση να ασφαλιστεί κάποιος ούτε δίνει άλλοθι στους ανασφάλιστους, ούτε αφήνει περιθώρια οίκτου λόγω οικονομικής ένδειας.

Οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές θα αναλάβουν το φορτίο της υπόθεσης και θα πρέπει να αυτοί να πάρουν το μερίδιο της ενημέρωσης παλαιών πελατών τους οι οποίοι έχουν διακόψει ενώ σαφώς θα υποδεχθούν και αυτούς που ενόψει εφαρμογή της απόφασης θα αναζητήσουν ασφαλιστικό σύμβουλο για να ασφαλίσουν το όχημά τους. 

© INSURANCE EEA 2024. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics