Αναφορές και καταγγελίες στο ΚΕ.Π.ΚΑ για ασφαλιστικές υπηρεσίες το 2023

Με αξιοσημείωτη προσαρμογή στις απαιτήσεις των καταναλωτών οι υπηρεσίες της ιδιωτικής ασφάλισης κατέχουν ένα από τα χαμηλότερα ποσοστά αναφορών και καταγγελιών διαμαρτυρίας και παραπόνων στο Κέντρο Προοστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ) το 2023 

Σε σχετική ανακοίνωση καταγράφονται τα εξής: :

2023: 2.802 παράπονα – καταγγελίες

87.157,50 ευρώ ωφελήθηκαν οι καταναλωτές-μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ.

To 2023, το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών δέχθηκε 2.802 καταγγελίες – παράπονα – ερωτήματα καταναλωτών.

Α/Α Κατηγορία Αριθμός Ποσοστά
1 Ελαττωματικά προϊόντα- εγγυήσεις 634 22,63
2 Πωλήσεις από απόσταση 580 20,70
3 Πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών 462 16,50
4 Πάροχοι φυσικού αερίου 270 9,64
5 Πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας 196 7,00
6 Τουριστικές υπηρεσίες 164 5,85
7 Εταιρίες διαχείρισης απαιτήσεων από μη εξυπηρετούμενα δάνεια  92 3,29
8 Ινστιτούτα – Γυμναστήρια 80 2,90
9 Ακατάλληλα τρόφιμα 74 2,65
10 Ταχυδρομικές υπηρεσίες 48 1,71
11 Αεροπορικές μεταφορές 32 1,14
12 Λοιπές Τραπεζικές υπηρεσίες 28 1,00
13 Υπερβολικές απαιτήσεις καταναλωτών 22 0,79
14 Υπεραστικές μεταφορές 16 0,58
15 Ασφαλιστικές υπηρεσίες 16 0,58
16 Ακίνητα 14 0,51
16 Πάροχοι Νερού 14 0,51
17 Νοθεία -κλοπή καυσίμων 12 0,43
18 Κακή παροχή από ελεύθερους επαγγελματίες 12 0,43
19 Προκαταβολές 10 0,36
20 Σούπερ μάρκετ 8 0,29
21 Δημόσιες υπηρεσίες 6 0,22
22 Ακτοπλοϊκές μεταφορές 6 0,22
23 Λοιπές καταγγελίες 2 0,07
ΣΥΝΟΛΟ 2.802 100

Μέσα στο 2023, δεχτήκαμε 274 καταγγελίες, 2.408 παράπονα, 120 ερωτήματα καταναλωτών.

Πρέπει να τονίσουμε ότι από το σύνολο των 2.802 ερωτημάτων, παραπόνων και καταγγελιών, μόνο το 9,78% κατατέθηκε, από μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. Το υπόλοιπο 90,22% κατατέθηκε, από καταναλωτές, που «ανακάλυψαν» το ΚΕ.Π.ΚΑ., όταν είχαν προσωπικό πρόβλημα, το χρησιμοποίησαν, για συμβουλές, αλλά δεν ενδιαφέρθηκαν να το στηρίξουν, με το να γίνουν μέλη.

Το 94,16% των καταγγελιών επιλύθηκαν, υπέρ των καταναλωτών, μετά από παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ., στους προμηθευτές. Το 4,38% των καταγγελιών δεν επιλύθηκαν, λόγω ελλιπών, στοιχείων, που προσκόμισαν οι καταναλωτές, ή λόγω άρνησης του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων να ασχοληθεί με τις καταγγελίες των καταναλωτών, ή λόγω υπερβολικών απαιτήσεων των καταναλωτών. Για το 1,46% των καταγγελιών δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία της επίλυσης, η οποία συνεχίζεται το 2024.

Οι καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., με το ποσό των 87.157.50 ευρώ. Αναλυτικά από:

  • Αποζημιώσεις, για ελαττωματικά προϊόντα: 28.379,42 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας: 19.419,72 ευρώ
  • Επιστροφές χρεώσεων από δημόσιες υπηρεσίες: 9.308,32 ευρώ
  • Ακυρώσεις συμβάσεων πωλήσεων, από απόσταση: 7.267,36 ευρώ
  • Επιστροφές χρεώσεων από χρηματοοικονομικές υπηρεσίες: 6.234,68 ευρώ
  • Ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων: 6.148 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από τουριστικές υπηρεσίες: 5.390,40 ευρώ
  • Επιστροφές χρεώσεων παρόχων τηλεπικοινωνιών: 2.658,1. ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από ασφαλιστικές υπηρεσίες: 2.000 ευρώ
  • Επιστροφές χρεώσεων από υπηρεσίες ελεύθερων επαγγελματιών: 351,50 ευρώ
© INSURANCE EEA 2024. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics