Διάτρητη η διαδικασία πωλήσεων

Καταγγελίες "δίνουν και παίρνουν" στην αγορά για πωλήσεις από μη πιστοποιημένους ασφαλιστικους συμβούλους, για προσπάθειες εταιρειών να πετάξουν προγράμματα και συνεργάτες, και για -μη ασφαλιστικές- εταιρείες που εισέρχονται στην προώθηση ασφαλιστικών προ

Καταγγελίες "δίνουν και παίρνουν" στην αγορά για πωλήσεις από μη πιστοποιημένους ασφαλιστικους συμβούλους, για προσπάθειες εταιρειών να πετάξουν προγράμματα και συνεργάτες, και για -μη ασφαλιστικές- εταιρείες που εισέρχονται στην προώθηση ασφαλιστικών προϊόντων. Οι συνθήκες αρχίζουν να τραβούν το χαλί κάτω από τα πόδια των επαγγελματιών της αγοράς και η ασφαλιστική πώληση αναζητά σύνορα.

Τα φαινόμενα των πωλήσεων από μη πιστοποιημένους επαγγελματίες που θεωρούνται νεοφυή και είναι γνωστά αρχίζουν να πολλαπλασιάζονται. Οι καταγγελίες είτε γίνονται στην ΤτΤ είτε στα Επιμελητήρια, είτε στους φορείς της διαμεσολάβησης καταδεικνύουν ότι εκκινούν προσπάθειες που εστιάζουν σε ένα και μοναδικό στόχο: να πουληθούν από όσο δυνατόν περισσότερα σημεία ασφαλιστικά προϊόντα. 

Το δέλεαρ είναι οι καλύτερες τιμές, και διάφορα άλλα "τρικ" που πείθουν τους τελικούς καταναλωτές να αγοράσουν επιτόπου μαζί με το προΙόν τους και μια ασφάλεια είτε συναφή με την αγορά τους ή ακόμη και πέραν αυτής.
Η δεύτερη περίπτωση καταγγελιών αφορά την προσπάθεια εταιρειών να αλλάξουν προϊόντα και να μεταφέρουν τους πελάτες τους σε νέα. Και αυτό είναι επίσης γνωστό και έχει συμβεί πολλές φορές έως σήμερα με την διαφορά ότι αυτή τη φορά οι ανάγκες είναι επιτακτικές και η προσπάθεια γίνεται με πιο άγριες μεθόδους.

Η τρίτη περίπτωση καταγγελιών είναι αυτή που αφορά στο σύνολό της την αγορά  και σχετίζεται με την είσοδο διαφόρων σχημάτων που εμμέσως πουλούν, συστήνουν, καθοδηγούν για τις ασφαλιστικές πωλήσεις είτε με φυσική παρουσία είτε ιντερνετικά. Και εδώ πάλι ο ρόλος της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης δείχνει να υπερσκελίζεται ακρίτως. Υπάρχουν και άλλες αποσπασματικές περιπτώσεις που η ασφαλιστική πώληση έχει ξεφύγει από κάθε όριο. Η αναμενόμενη δημιουργία μητρώου ασφαλιστικών διαμεσολαβητών είναι ένα βήμα θετικό μόνο που αποτελεί προσδοκώμενο πολλών ετών.

Τώρα όπως δείχνουν τα πράγματα το ποτάμι είναι ισχυρό και για να προστατευθεί ο καταναλωτής και ταυτόχρονα να οριοθετηθεί και ποιος είναι ο ρόλος και η υπευθυνότητα τους ασφαλιστικού διαμεσολαβητή θα πρέπει να δημιουργηθεί και ένα νέο μοντέλο καταναλωτή που θα είναι αυτός που γνωρίζει ότι μπορεί να εμπιστεύεται και να αγοράζει ασφάλειες από τον πιστοποιημένο επαγγελματία ασφαλιστικό διαμεσολαβητή και όχι από όποιον του προτείνει μια καλή ασφάλεια έστω και από επώνυμη εταιρεία. Ετσι οι ασφαλιστικές πωλήσεις θα βρούν τα συνορά τους και τους πωλητές τους…

© INSURANCE EEA 2019. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics