Καταγγελίες καταναλωτών για ασφαλιστικές υπηρεσίες

Μέσα στο 2022, έγιναν 384 καταγγελίες, 3.561 παράπονα, 322 ερωτήματα καταναλωτών στο ΚΕ.Π.ΚΑ. Μόνο τα 24 αφορούσαν ασφαλιστικές υπηρεσίες, κάτι θετικό για τον κλάδο και την εικόνα του.

Το 73,02% των καταγγελιών επιλύθηκαν, υπέρ των καταναλωτών, μετά από παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ., στους προμηθευτές. Το 21,01% των καταγγελιών δεν επιλύθηκαν, λόγω ελλιπών, στοιχείων, που προσκόμισαν οι καταναλωτές, ή λόγω άρνησης του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων να ασχοληθεί με τις καταγγελίες των καταναλωτών, ή λόγω υπερβολικών απαιτήσεων των καταναλωτών. Για το 5,97% των καταγγελιών δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία της επίλυσης, η οποία συνεχίζεται το 2023.

Οι καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., με το ποσό των 89.840,38 ευρώ. Αναλυτικά από:

  • Αποζημιώσεις, για ελαττωματικά προϊόντα: 33.460,20 ευρώ
  • Ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων: 27.834,36 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας: 9.048,12 ευρώ
  • Επιστροφές χρεώσεων από χρηματοοικονομικές υπηρεσίες: 4.895,96 ευρώ
  • Ακυρώσεις συμβάσεων πωλήσεων, από απόσταση: 4.631,12 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από τουριστικές υπηρεσίες: 4.352,66 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από ασφαλιστικές υπηρεσίες: 2.756 ευρώ
  • Επιστροφές χρεώσεων παρόχων τηλεπικοινωνιών: 2.413,74 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από παρόχους φυσικού αερίου: 248,22 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από παρόχους νερού: 200 ευρώ

 

Α/Α Κατηγορία Αριθμός Ποσοστά
1 Πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας 1.116 26,15
2 Ελαττωματικά προϊόντα- εγγυήσεις 818 19,17
3 Πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών 552 12,94
4 Πωλήσεις από απόσταση 542 12,70
5 Πάροχοι φυσικού αερίου 316 7,41
6 Ινστιτούτα – Γυμναστήρια 132 3,10
7 Τουριστικές υπηρεσίες 124 2,91
8 Εταιρίες διαχείρισης απαιτήσεων από μη εξυπηρετούμενα δάνεια 96 2,25
9 Υπερβολικές απαιτήσεις καταναλωτών 84 1,97
10 Λοιπές Τραπεζικές υπηρεσίες 80 1,87
11 Αεροπορικές μεταφορές 69 1,62
12 Ακατάλληλα τρόφιμα 68 1,59
13 Κακή παροχή από ελεύθερους επαγγελματίες 56 1,31
14 Νοθεία -κλοπή καυσίμων 34 0,80
15 Ακίνητα 32 0,75
16 Ταχυδρομικές υπηρεσίες 32 0,75
17 Ασφαλιστικές υπηρεσίες 24 0,56
18 Προκαταβολές 20 0,47
19 Πάροχοι Νερού 18 0,42
22 Λοιπές καταγγελίες 14 0,33
21 Υπεραστικές μεταφορές 10 0,23
22 Σούπερ μάρκετ 10 0,23
23 Ακτοπλοϊκές μεταφορές 8 0,19
24 Δημόσιες υπηρεσίες 6 0,14
25 Αθέμιτες εμπορικές πρακτικές 6 0,14
ΣΥΝΟΛΟ 4.267 100

Από το σύνολο των 4.267 ερωτημάτων, παραπόνων και καταγγελιών, μόνο το 11,48% κατατέθηκε, από μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. Το υπόλοιπο 88,52% κατατέθηκε, από καταναλωτές, που «ανακάλυψαν» το ΚΕ.Π.ΚΑ., όταν είχαν προσωπικό πρόβλημα, το χρησιμοποίησαν, για συμβουλές, αλλά δεν ενδιαφέρθηκαν να το στηρίξουν, με το να γίνουν μέλη.

© INSURANCE EEA 2024. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics