Θα αγγίξει (;)τα ασφάλιστρα οχημάτων το νέο σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια 

του Γιάννη Βερμισσώ
Οι αλλαγές που φέρνει και φιλοδοξεί , το μεγαλόπνοο σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια , αναμένεται να συμβάλλουν σε μια ουσιαστική επιδίωξη που είναι η μείωση των ατυχημάτων, των υλικών ζημιών και των σωματικών βλαβών. Το σχέδιο θα αποτελέσει την απαρχή μια εποχής που μπορεί -ως σκέψη αρχικώς- μετά από τη μείωση των ατυχημάτων να σηματοδοτήσει και την μείωση των  ασφαλίστρων των οχημάτων, δηλαδή να φέρει μια σημαντική εξέλιξη πραγματική και αιτιολογημένη και όχι όπως συμβαίνει σήμερα που η διαρκής υποχώρηση οφείλεται στην ανάγκη πρόσκτησης πελατολογίου.
Αν θεωρηθεί ότι τα ατυχήματα αποτελούν ιστορικό δεδομένο για την τιμολόγηση, τότε η μείωσή τους σαφώς και θα έχει πραγματικό αντίκτυπο στην διαμόρφωση των ασφαλίστρων. Όμως μπορεί να συμβεί αυτό; Ή μήπως όταν μειωθούν τα ατυχήματα τελικά τα χαμηλά τιμολόγια που σήμερα -ως γνωστόν βάζουν μέσα τις εταιρείες- τότε θα έλθουν στην σωστή τους θέση και θα ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα οπότε δε θα μπορούν να μειωθούν περισσότερο;
Υπάρχει βέβαια και άλλη παράμετρος που πρέπει να ληφθεί υπόψη στην προβληματική μας. Τα υφιστάμενα στατιστικά δεδομένα με τα τροχαία και την εξέλιξή τους δείχνουν ότι οι βελτιώσεις που αφορούν την κίνηση των οχημάτων δεν έχουν την ανάλογη επίδραση και στις αποζημιώσεις. Δηλαδή, για παράδειγμα να αναφέρουμε ότι στις νέες μεγάλες οδικές αρτηρίες τα τροχαία μειώθηκαν. Όμως αν και είναι λιγότερα από το παρελθόν είναι -αυτά που συμβαίνουν- σφοδρότερα. Αυτό σημαίνει ότι το κόστος ενός σημερινού (ΥΖ και ΣΒ) αντιστοιχεί στο κόστος περισσότερων από τα παλαιά ατυχήματα. Συνεπώς τα πράγματα έρχονται “μία η άλλη” για τις αποζημιώσεις οπότε και το νέο βελτιωμένο και σύγχρονο οδικό σύστημα δεν άλλαξε τις τιμολογήσεις. Ενδεχομένως κατά τις εκτιμήσεις των αρμοδίων να συμβεί το ίδιο και με τον σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια. Δηλαδή παρά τα όσα θετικά θα φέρει και τις όσες περιστολές επιχειρεί και  παρά τις αυστηρές ποινές που εισάγονται γενικώς, τελικά αυτός ο τομέας της σωστής οδήγησης, της μείωσης των ατυχημάτων και φυσικά της διαμόρφωσης των τιμολογίων στα συμβόλαια θέλει ισχυρές παρεμβάσεις για την ελληνική πραγματικότητα;  Τόσο από την πλευρά της ασφαλιστικής αγοράς όσο και από την πλευρά των οδηγών και των αρμοδίων να εφαρμόσουν τον νόμο, επιβάλλεται και σε αυτό το θέμα να γίνει μια καλή αρχή.
© INSURANCE EEA 2024. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics